piątek, 2 maja 2014

Nowoczesne rozwiązania w branży klimatyzatorów na przykładzie produktów marki Mitsubishi

Duża konkurencja na rynku klimatyzacji wymusza stosowanie coraz to nowszych i ciekawszych rozwiązań. Jednym z liderów w tej dziedzinie jest firma Mitsubishi Electric. Mimo że produkty tej marki nie należą do najtańszych, cieszą się w Polsce sporą popularnością i są chwalone za jakość i skuteczność prezentowanych rozwiązań.
 
 
Producenci klimatyzacji, co zresztą nie dziwi, szczególną wagę przywiązują się do filtrowania powietrza. Oczywiście, każda licząca się firma opracowuje swój własny patent i tak na przykład klimatyzatory LG posiadają filtr 3M czy system oczyszczania Plasmater, oparty na technologii jonizacji powietrza. Podobne rozwiązanie oferuje także Mitsubishi Electric. Praca systemu Plasma Quad polega na generowaniu plazmy za pomocą wolframowych elektrod, dzięki czemu powietrze przepływające przez filtr dostaje się w obręb silnego pola elektrycznego, które eliminuje z niego nawet bakterie i wirusy.
Innymi stosowanymi filtrami są filtry nano-platynowe oraz filtry katechinowe. Ten pierwszy, zbudowany z nanocząsteczek platynowo-ceramicznych, jest odpowiedzialny głównie za wyłapywanie kurzu i bakterii. Z kolei filtr katechinowy jest filtrem neutralizującym brzydki zapach i zanieczyszczenia powietrza. Katechina, którym powleczony jest filtr jest znanym od wieków związkiem bakeriobójczym zawartym w liściach herbaty. Dzięki takiemu biofiltrowi z klimatyzowanego powietrza pozbywamy się nie tylko przykrych aromatów, ale również zarodków grzybów i pleśni.
Obecne klimatyzatory wyposażone są również w technologie, które jeszcze do niedawna mogłyby być uznane za pomysły rodem z filmów science ficton. Oczywiście nikogo nie dziwi już sterowanie klimatyzacją domową z tabletu czy smartfona poprzez sieć Wi-Fi, natomiast użycie czułego sensora 3D, który dostosowuje swoje działanie do obecnych w pomieszczeniu ludzi, jest już innowacją. Technologia i-see 3D dzieli pokój na sektory i monitoruje w nich temperaturę, a także wychwytuje w nich obecność człowieka oraz skupia się na utrzymaniu w tych miejscach komfortowych parametrów, w razie potrzeby kierując w tę stronę nawiew powietrza. Dodatkową zaletą tej technologii jest także funkcja oszczędzania energii w pustych pomieszczeniach.
Na podstawie tego, co obecnie obserwujemy na rynku klimatyzatorów, możemy wyznaczyć dwa główne kierunki rozwoju branży. Pierwszy kierunek to bez wątpienia energooszczędność i ekologiczność klimatyzacji, drugi to ergonomia obsługi i automatyzm – a więc z jednej strony oszczędność środków, z drugiej oszczędność czasu i wysiłków.
 
Artykuł pochodzi z serwisu Artelis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz