Własna firma to szereg obowiązków. Na właścicielu spoczywa bowiem obowiązek skompletowania wszystkich niezbędnych dokumentów, zatrudnienie pracowników, wyposażenie firmy oraz pozyskiwanie klientów. Czasem trudno jest nadążyć z wykonaniem wszystkich czynności, których i tak z miesiąca na miesiąc przybywa.
Do wszystkich niezbędnych zadań dochodzi ponadto jeszcze jedno, mianowicie odnalezienie siedziby dla firmy, miejsca, w którym nasza firma będzie mogła dobrze funkcjonować i rozwijać skrzydła.
W firmie spędzamy znaczną część naszego życia (szczególnie jeśli jesteśmy jej właścicielami). Nikt z nas nie chciałby zatem pracować w miejscu, które będzie przeszkadzało w owocnej pracy.
Dlaczego siedziba firmy jest ważna?
Siedziba firmy, to nie tylko miejsce, w którym pracujemy my, ale do którego przybywają potencjalni, przyszli klienci.
Z praktycznego punktu widzenia musi być to zatem taka nieruchomość, która będzie nie tylko dobrym miejscem do pracy, podejmowania nowych wyzwań, budowania strategii, ale również miejsce bardzo reprezentatywne. Sprawa teoretycznie jest bardzo prosta. Biuro musi swoim wyglądem przyciągać potencjalnych klientów i dbać o wizerunek całej firmy.
Co więcej, według opinii wielu specjalistów z dziedziny szeroko pojętego biznesu - to właśnie biuro, jako miejsce w którym funkcjonuje nasza firma, jest decydującym aspektem, o tym ile osób i czy podejmą z nami dalszą współpracę.
Dobre biuro, czyli jakie?
Idealne biuro, musi być przede wszystkim dostosowane do potrzeb naszej działalności. Dla jednej firmy np. o profilu czysto produkcyjnym ważna będzie powierzchnia i wyposażenie, dla drugich parking, dla trzecich (głównie usługowych) lokalizacja.
Jeśli zatem zastanawiasz się nad daną nieruchomością, najpierw dobrze przemyśl, co jest dla Ciebie sprawą priorytetową.
Uwzględnij przy tym nie tylko swoje prywatne upodobania, ale przede wszystkim normy bhp oraz wytyczne zapisane w prawie budowlanym.
Dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów technicznych możesz rozpocząć poszukiwania. Ofert prezentowanych przez poszczególne biura nieruchomości oraz tych znajdujących się bezpośrednio w internecie jest oczywiście sporo, nie znajdziemy w nich jednak wielu niezbędnych informacji, które są z kolei bardzo ważne w późniejszym funkcjonowaniu biura.
Ogłoszenie, ogłoszeniem, a co jeszcze?
Zarządca - a dokładniej, jak przebiega z nim współpraca?
Właściciele danej nieruchomości nazywani inaczej zarządcami, często stosują wobec osób najmujących bardzo nieprzyjemne praktyki w postaci nagłego podwyższenia czynszu, stawiania wygórowanych wymagań dotyczących wynajmu lokalu, formułowania umowy niezgodnej z prawdą.
Zarządca to osoba, z którą z pewnością będziemy w stałym kontakcie, dobrze zatem jeśli kontakt ten nie będzie utrudniony poprzez bardzo roszczeniową postawę tejże osoby.
Stan budynku w rzeczywistości
Jeśli nasze internetowe ogłoszenie nie posiada możliwości wirtualnego spaceru po budynku, koniecznie przejdźmy się do naszego lokalu osobiście. Tylko wówczas będziemy w stanie ocenić to, jaki wkład własny będziemy musieli włożyć w remont budynku oraz czy na pewno zmieścimy do niego wszystkie te rzeczy, które planowaliśmy (biurka, sprzęt komputerowy, szafki).
Pamiętajmy, biuro na wynajem np. we Wrocławiu to w dużej mierze także dobra lokalizacja. Dobra, czyli taka, do której nasi klienci dostaną się szybko i bez większych problemów logistycznych.
Artykuł pochodzi z serwisu Artelis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz