Są podobne. Ale pełnią inne funkcje. Dlatego różnice między nimi są na tyle duże, że można podzielić lady recepcyjne na kilka kategorii funkcjonalnych i stylistycznych
Dlaczego takie kategorie podziału? Ponieważ lady recepcyjne pełnią podwójną rolę. Po pierwsze muszą spełniać określone funkcje, które wiążą się z obsługą klientów i pracowników. Po drugie, są wizytówką firmy, a więc estetyka odgrywa w ich przypadku bardzo dużą rolę.
Kategorii funkcjonalnych, według których podzielić można lady recepcyjne, są trzy. Każda z nich odpowiada szczególnemu rodzajowi działalności, jaką prowadzi firma stawiająca sobie taki mebel. Każda ma też swoje cechy charakterystyczne, które umożliwiają stworzenie takiej klasyfikacji.
Lady recepcyjne do obsługi klienta
Spotykane najczęściej w placówkach usługowych, takich jak banki, poczty czy urzędy. Zaprojektowane są w taki sposób, aby to klient miał poczucie, że jest na pierwszym miejscu. Może się zdarzyć, że tego rodzaju lada będzie miała dodatkowo miejsca do siedzenia, dzięki czemu klient zajmie wygodniejszą pozycję. Tego rodzaju lady najbardziej odbiegają od potocznego wyobrażenia recepcji, pełnią jednak podobne funkcje. Klient jest tam witany, a pracownicy firmy dowiadują się, jakie są jego potrzeby, preferencje i zamiary.
Lady recepcyjne hotelowe
To specyficzna kategoria. Obejmuje takie lady, które znajdują się w hotelach, pensjonatach czy schroniskach. Tutaj chodzi przede wszystkim o przyjęcie danych od klienta i poinformowanie go o najważniejszych sprawach. Ponieważ klientów może być dużo, lady tego rodzaju są zwykle większe i dłuższe. Bardzo często pracuje w nich więcej niż jedna osoba.
Lady recepcyjne witające
To przede wszystkim biura. Taka lada jest głównie miejscem, w którym klient orientuje się, gdzie jest i jak dotrzeć do osoby, z którą się umówił. Dlatego są zwykle niewielkie, wyposażone w centralę telefoniczną i stanowisko komputerowe. Często takie lady połączone są z sekretariatem, a więc w ich konstrukcji uwzględniono specyficzne wymagania dotyczące przyjmowania dokumentów czy ich archiwizowania.
Kategorie estetyczne
Kategorie estetyczne mają przede wszystkim pomóc wybrać taką ladę, która najlepiej odda charakter firmy. Bardzo popularne są ostatnio lady należące do kategorii nowoczesnych. Są oszczędne w formie, zbudowane z tworzyw sztucznych lub wyszlifowanych kawałków drewna, łączą się często z aluminium. Inaczej lady tradycyjne, które przypominają meble drewniane, są bardziej stonowane i wpasowują się w klimat miejsc takich, jak kancelarie podatkowe czy biura rachunkowe. Z kolei lady niewidoczne to takie, które zbudowane są w stylu kompletnie nie rzucającym się w oczy.
Można się zżymać na kategoryzację wszystkiego, jednak w skomplikowanym świecie takie metodyczne podejście sprawia, że łatwiej jest się poruszać i podejmować decyzję. Dlatego właśnie podejmowane są kolejne próby stworzenia jasnego podziału, dzięki któremu każdy będzie mógł szybko znaleźć to, czego szuka i co spełni jego potrzeby.
Artykuł pochodzi z serwisu Artelis
Dlaczego takie kategorie podziału? Ponieważ lady recepcyjne pełnią podwójną rolę. Po pierwsze muszą spełniać określone funkcje, które wiążą się z obsługą klientów i pracowników. Po drugie, są wizytówką firmy, a więc estetyka odgrywa w ich przypadku bardzo dużą rolę.
Kategorii funkcjonalnych, według których podzielić można lady recepcyjne, są trzy. Każda z nich odpowiada szczególnemu rodzajowi działalności, jaką prowadzi firma stawiająca sobie taki mebel. Każda ma też swoje cechy charakterystyczne, które umożliwiają stworzenie takiej klasyfikacji.
Lady recepcyjne do obsługi klienta
Spotykane najczęściej w placówkach usługowych, takich jak banki, poczty czy urzędy. Zaprojektowane są w taki sposób, aby to klient miał poczucie, że jest na pierwszym miejscu. Może się zdarzyć, że tego rodzaju lada będzie miała dodatkowo miejsca do siedzenia, dzięki czemu klient zajmie wygodniejszą pozycję. Tego rodzaju lady najbardziej odbiegają od potocznego wyobrażenia recepcji, pełnią jednak podobne funkcje. Klient jest tam witany, a pracownicy firmy dowiadują się, jakie są jego potrzeby, preferencje i zamiary.
Lady recepcyjne hotelowe
To specyficzna kategoria. Obejmuje takie lady, które znajdują się w hotelach, pensjonatach czy schroniskach. Tutaj chodzi przede wszystkim o przyjęcie danych od klienta i poinformowanie go o najważniejszych sprawach. Ponieważ klientów może być dużo, lady tego rodzaju są zwykle większe i dłuższe. Bardzo często pracuje w nich więcej niż jedna osoba.
Lady recepcyjne witające
To przede wszystkim biura. Taka lada jest głównie miejscem, w którym klient orientuje się, gdzie jest i jak dotrzeć do osoby, z którą się umówił. Dlatego są zwykle niewielkie, wyposażone w centralę telefoniczną i stanowisko komputerowe. Często takie lady połączone są z sekretariatem, a więc w ich konstrukcji uwzględniono specyficzne wymagania dotyczące przyjmowania dokumentów czy ich archiwizowania.
Kategorie estetyczne
Kategorie estetyczne mają przede wszystkim pomóc wybrać taką ladę, która najlepiej odda charakter firmy. Bardzo popularne są ostatnio lady należące do kategorii nowoczesnych. Są oszczędne w formie, zbudowane z tworzyw sztucznych lub wyszlifowanych kawałków drewna, łączą się często z aluminium. Inaczej lady tradycyjne, które przypominają meble drewniane, są bardziej stonowane i wpasowują się w klimat miejsc takich, jak kancelarie podatkowe czy biura rachunkowe. Z kolei lady niewidoczne to takie, które zbudowane są w stylu kompletnie nie rzucającym się w oczy.
Można się zżymać na kategoryzację wszystkiego, jednak w skomplikowanym świecie takie metodyczne podejście sprawia, że łatwiej jest się poruszać i podejmować decyzję. Dlatego właśnie podejmowane są kolejne próby stworzenia jasnego podziału, dzięki któremu każdy będzie mógł szybko znaleźć to, czego szuka i co spełni jego potrzeby.
Artykuł pochodzi z serwisu Artelis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz