Aby stać się wartościowym dla swoich klientów oraz wyróżniać się pośród konkurencji, dzisiejsze systemy domofonowe muszą zawierać wszystkie dostępne możliwości, aby wygrać i zostać nagrodzonym zyskami.
Jedną z metod jest oferowanie rozwiązania tak zwanego "wszystko w jednym", które obejmuje cały zakres na którym działają domofony, ale jednocześnie nie ograniczają się do elektronicznej kontroli dostępu, nadzoru wizyjnego, sprzętu czy też blokowania komunikacji głosowej. Taki system komunikacji głosowej dwukierunkowej czyli inaczej po prostu domofony, mogą być stosowane, gdy nadzór oraz kontrolowany dostęp do wewnętrznych lub zewnętrznych miejsc siedziby jest koniecznością.
Zainstalowanie takiego systemu jak domofony, pozwala na inny sposób identyfikacji gości oraz przesiewania osób nieupoważnionych próbujących wejść do obiektu czy też budynku. Domofony zapewniają pewnego rodzaju osłonę lub dają użytkownikowi więcej informacji, na których może oprzeć swoje decyzje lub działanie. Może on następnie zezwolić lub też odmówić dostępu na podstawie tego, co widział oraz słyszał.
Konwencjonalne domofony analogowe można zastąpić nową strukturą TCP/IP, czyli rozwiązaniami poprawiającymi poziom funkcjonalności na poziomie lokalnym, regionalnym oraz globalnym. Ten nowy kierunek pozwala zintegrować domofony z adresem publicznym, kontrolą drzwi lub bramy, alarm, zarządzaniem wideo, ogólnie z systemami łatwiejszych w ogólnej strukturze oraz mniejszych kosztach.
Ten nowy system, na którym bazują domofony umożliwiają również integrację oraz skalowalność dzięki interaktywnych, graficznym interfejsom dla użytkownika, głosu, danych oraz funkcji kontroli dostępu. Niektórzy producenci dostarczają rozwiązania, które zawierają podstawowe wersje głosowe, wideo oraz funkcję kontroli dostępu w systemie elektronicznym wszystko w jednym. Domofony eliminują potrzebę montowania na ścianach poszczególnych urządzeń lub też umieszczania ich na biurku.
Zgodnie z wymogami danej aplikacji interoperacyjność takich rozwiązań domofonów zapewni pewne uzupełnienie, takie jak istniejące już systemy kontroli dostępu oraz zarządzanie systemem wideo w pracy. Skuteczne i dokładne planowanie, domofony te mogłyby integrować się z operacjami systemu IP w celu uproszczenia i optymalizacji ogólnych operacji.
Artykuł pochodzi z serwisu Artelis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz